Napsali o nás

Ověřený zákazník
5.005.005.005.005.00
S obchodem jsme velmi spokojeni

2022-03-16

Ověřený zákazník
5.005.005.005.005.00
dodáno vpořádku, dobré balení i doprava

2022-03-16

Ověřený zákazník
5.005.005.005.005.00
Jsem s obchodem nadmíru spokojena, děkuji.

2022-03-7

Ověřený zákazník
5.005.005.005.005.00
Rychlost, spolehlivost a u mě naprostá spokojenost

2022-03-8

Ověřený zákazník
5.005.005.005.005.00
Výhodné

2022-03-5

Časté dotazy

 Nákup v našem e-shopu
1. Jaké výhody má registrace?

Registrací získáte přístup k věrnostnímu programu a do Vašeho účtu na našich stránkách, zde budete moci po přihlášení sledovat on-line stav vyřízení Vaší objednávky, objednávat zboží bez opakovaného zadávání adresy, případně jedním kliknutím opakovat stejnou objednávku z minula. Registrace umožňuje sledovat oblíbené výrobky. Některé slevové akce máme pouze pro registrované zákazníky. Registrace Vás k ničemu nezavazuje. Samozřejmě máte možnost si nakoupit pohankové výrobky také bez registrace.


2. Mohu zboží nakoupit bez registrace?

Ano, výrobky z našeho pohankového eshopu lze nakoupit bez registrace.


3. Kolik zaplatím za dopravu?

Cena za dopravu se počítá automaticky z hmotnosti objednaného zboží. Cenu lze zjistit na stránce Vše o nákupu/Platby a doprava našeho eshopu.


4. Za jak dlouho obdržím objednané zboží?

Doba dodání je do 2dnů od pořízení objednávky, u dodávek na Slovensko do 3 dnů od pořízení objednávky.


5. Jste plátci daně z přidané hodnoty?

Ano, pohankové výrobky z eshopu jsou fakturovány od plátce daně z přidané hodnoty.


6. Jakým způsobem mohu zboží zaplatit?

Platbu můžete provést předem bankovním převodem, platební kartou nebo zboží můžeme poslat také na dobírku, tj. platba při převzetí zboží.


7. Je možné si objednat pohanku na Slovensko?

Ano, zasíláme také na Slovensko. Balíčky zasíláme také na dobírku.


8. Jakým způsobem lze uplatnit slevový kupón?

Slevový kupón se zadává při pořizování objednávky do pole Slevový kupón. Sleva bude zohledněna v objednávce.


9. Lze uplatnit slevový kupón na zboží v akci?

Nelze. U zboží je již cena snížená a slevy nelze sčítat.


10. Vlastním prodejnu se zdravou výživou, poskytujete slevy pro další prodejce nebo zprostředkovatele?

Ano, pro obchody a další prodejce máme připravený Partnerský program spolupráce. Více informací naleznete na stránce Pro obchodníky/Partnerský program na našich stránkách.


11. Vlastním restauraci s kuchyní, kde se snažíme zdravě vařit. Mohu využít výhod Partnerského programu?

Ano, restaurace, pekárny, kuchyně a další zpracovatelé pohanky mohou využít Partnerského programu. Více informací naleznete na stránce Pro obchodníky/Partnerský program našich stránkách eshopu.


12. Mohu zaplatit dobírku platební kartou při převzetí zboží?

Ano, dopravce GLS umožnuje platbu platební kartou při převzetí zboží.


13. Moje zásilka přišla poškozená, co mám udělat?

V případě viditelného poškození balíky při doručení s dopravcem překontrolujte poškození zboží uvnitř balíku a na místě s kurýrem sepiště Škodní zápis. Prosíme o zaslání informace o této  skutečnosti a reklamaci dořešíme. V případě, že je poškozené zboží uvnitř balíku bez zjevného poškození balíku, prosíme o zaslání informace. Budeme Vás kontaktovat k dořešení reklamace.


14. Po zadání objednávky na eshopu jsem neobdržel žádné potvrzení emailem.

Pravděpodobně je e-mailová adresa zadána nesprávně. Kontaktujte nás, společne překontrolujeme zadané údaje v objednávce. 


15. Mohu si k pytli pohankových slupek objednat další zboží v rámci jednoho balíku?

Položky objednané s pytlem slupek je možné přibalit v rámci jednoho balíku. Nejsme ale schopni zabezpečit nepoškození přibalených výrobků a pevné připojení k pytli. Hrozí ztráta "přílepku." Zákazník, který si takto objedná, přebírá riziko.


16. Mohu si objednané zboží vyzvednout osobně?

Bohužel nejsme pro osobní odběr uzpůsobeni, osobně lze zboží převzít pouze ve výjimečných případech a po telefonické domluvě předem.


 Pohanka a pohankové výrobky
17. Jaký je původ zpracovávané pohanky?

Pohanka pochází výhradně z České republiky.


18. Jaká je expirační doba pohankových výrobků?

Expirační doba všech pohankových výrobků je 1 rok od data zpracování. Pohankové výrobky jsou z čerstvě zpracované pohanky.


19. Za jakých podmínek mám skladovat pohanku?

Pohanka není náročná na skladování. Vyžaduje pouze suchém prostředí bez přímeho vystavení slunečního světla. Pohankovou mouku doporučujeme uložit do uzavřené nádoby.


20. Jaký je rozdíl mezi pohankovou moukou a pohankovou celozrnnou moukou?

Pohanková celozrnná mouka je vyráběna mletím pohanky včetně její slupky, pohanková mouka je vyráběna mletím pohankové korupy již slupky zbavené.


21. Jaká je hrubost pohankové mouky?

Pohanková mouka je svoji hrubostí hladkou moukou.


22. Chtěl bych nechat pohanku naklíčit. Naklíčí pohanka z Pohankového mlýna Šmajtrla?

Ano, pro naklíčení je vhodná pohanková kroupa, která je mechanicky oloupána a tudiž nedojde k jejímu zničení během zpracování ve mlýně.


23. Mám alergii na lepek, jsou pohankové výrobky bez stopových prvků lepku?

V Pohankovém mlýně Šmajstrla se zpracovává pouze pohanka, celý sortiment pohankových výrobků je bez lepku.


24. Je zpracovávaná pohanka v bio kvalitě?

Ne všechna zpracovávané pohanky je v bio kvalitě, bohužel proto nemůžeme celou produkci certifikovat a označit značkou bio výrobek. Pohanka je však nenáročná na pěstování a nevyžaduje chemické ošetření. Roste rychleji než plevel a ten dokáže sama "udusit" a žadné živočišné škůdce v podstatě nemá mimo srnek, které ji rádi okusují.


25. Které z výrobků jsou vhodné pro vitariánskou stravu?

Pokud bychom striktně zvažovali limit 42 °C pro hranici tepelného zpracování, tak pohanková kroupa, lámanka a mouka jsou zpracovány bez tepla. U výroby kaší a křupek je pohanka v řádu několika sekund vystavena teplotě asi 60°C, u těstoviny dochází k sušení  při zvýšené teplotě, ale ty se stejně musí vařit.


26. Jaký je obsah rutinu v pohance?

Obsah rutinu v pohankové nažce se pohybuje v rozmezí 15 - 30 mg na 100 g.


27. Jaký je rozdíl mezi termickým a mechanickým loupáním pohanky?

Při procesu loupání pohankové nažky mechanickým způsobem si pohanka zachovává původní chuťové vlastnosti a hodnotné látky. Naproti tomu při termickém zpracování dochází k nahřátí pohankové nažky, čímž dojde k puknutí zrna a oddělení slupky. Dochází při něm k chuťovým změnám a ničí se vitamíny obsažené v pohankové kroupě, pohanka je tvrdá a tmavé barvy. Rozdíl může být také v dalším použití pohanky - termicky zpracovaná pohanka určitě nenaklíčí a pohanková mouka nenakyne.


28. Kde mohu najít recepty na vaření s pohankou?

Zdrojů k receptům je mnoho. Můžete se podívat na stránky Pohankového mlýna Šmajstrla www.pohankovymlyn.com, stránek s recepty je však velká řada různého zaměření. Jako kuchařka Vám může pomoci kniha S pohankou ve mlýně a v kuchyni od Zdeňka Šmajstrly, která obsahuje řadu receptů. Knihu máme v nabídce v našem eshopu na tomto odkazu.


29. Jaký objem mají pohankové slupky?

Jeden kilogram pohankových slupek odpovídá přibližně 6 - 7 litrům objemu.


30. Jsou pohankové slupky určené pro výplň čištěné?

Ano, pohankové slupky se po loupání pohanky přečišťují a v pytlích jsou pouze celé slupky, ne zlomky slupek.


31. Mohu zahřívat pohankový polštář v mikrovlnné troubě?

Navřívání v mikrovlnné troubě je možné, ale nedoporučujeme. Samotné teplo nedrží pohankové slupky, ale vzduchové mezírky mezi slupkami. Slupka by se mohla seškvařit. Nahřívání je vhodnější na topení, peci, kamnech …. 


 Nenašli jste odpověď na Vaši otázku?
32. Můžete náš kontaktovat

Kontaktujte nás s Vaší otázkou, rádi Vám ji zodpovíme. Můžete využít kontaktního formuláře - odkaz zde anebo kontaktů uvedných na stránce Kontakty.